Reklāmas un sludinājumi laikrakstā “Tēvija” 1941. gadā kā vēstures avots
DOI:
https://doi.org/10.22364/luzv.7.8.04Keywords:
reklāmas, sludinājumi, vēstures avoti, nacistu okupācijaAbstract
Lai gan parasti vēstures pētniecībā masu informācijas līdzekļos publicētajiem sludinājumiem pievērš maz uzmanības, tie ir nozīmīgs informācijas avots, kas sniedz ziņas par pagātnes norisēm. Tie veido atsevišķu slāni mediju komunikācijā ar sabiedrību, īpaši tādēļ, ka bieži no tiem var gūt ziņas, kuras saistītas nevis ar “oficiālo viedokli”, bet gan ar cilvēkiem patiešām aktuāliem sadzīves jautājumiem (pērk, pārdod, maina, izklaide u. c.). Tāpat sludinājumi atklāj saimnieciskās, politiskās un sabiedriskās dzīves norises. Raksta mērķis ir analizēt reklāmas un sludinājumus Latvijā nacistu okupācijas varas izdotajā oficiālajā laikrakstā “Tēvija” 1941. gadā. Pētījuma hronoloģiskais ietvars izvēlēts, ņemot vērā šādus apsvērumus: 1941. gads bija laiks, kad Latvijā formējās nacistu okupācijas varas sistēma, vēlāk tā pastāvēja vairāk vai mazāk stabilā formā; tieši šajā laika posmā bija raksturīga padomju okupācijas laikā un karadarbībā bojāgājušo radinieku meklēšana ar sludinājumu palīdzību, ar holokausta īstenošanu saistītās nacistu antisemītiskās propagandas uzsākšana un izvēršana u. c. Minēto cēloņu dēļ Latvijas iedzīvotāju ikdienas dzīvē šis laiks bija īpašs, un tas atspoguļojas arī reklāmās un sludinājumos.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Latvijas Universitāte
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.