Attālinātā mācīšanās un mācīšana Latvijas augstskolās SARS-CoV-2 (Covid-19) atspulgā jeb kā augstākā izglītība pielāgojās nezināmajam
DOI:
https://doi.org/10.22364/adz.57.09Atslēgvārdi:
augstākās izglītības digitalizācija, attālinātas studijas, docētāju pedagoģiski digitālā kompetence, Covid-19Kopsavilkums
Augstākās izglītības uzdevums nav pašmērķīgi virtuozi žonglēt ar modernām tehnoloģijām un tehnoloģiskiem risinājumiem (TTR), bet gan gudri izmantot dažādus resursus
Atsauces
Allen, I. E.; Seaman, J. (2010) Learning on demand: Online education in the United States 2009. The Sloan Consortium. Pieejams: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED529931.pdf (05.08.2021.).
Bokolo Jr., A.; Phon, D.; Kamaludin, A. B. (2020). Blended Learning Adoption and Implementation in Higher Education: A Theoretical and Systematic Review. Technology, Knowledge and Learning. https://doi.org/10.1007/s10758-020-09477-z.
European Higher Education Area (2020) Annex III to the Rome Ministerial Communiqué: Recommendations to National Authorities for the Enhancement of Higher Education Learning and Teaching in the EHEA. Pieejams: http://ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_Communique_Annex_III.pdf (05.08.2021.).
European Higher Education Area: Paris Communiqué (2018) Ministerial conference in Paris. Pieejams: http://www.ehea.info/media.ehea.info/file/2018_Paris/77/1/EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf (01.08.2021.).
Flipped Learning Network (FLN) (2014) Definition of Flipped Learning. Pieejams: https://www.flippedlearning.org/definition (05.08.2021.).
From, J. (2017). Pedagogical Digital Competence – Between Values, Knowledge and Skills. Higher Education Studies, 7, 2, 43–50. doi: 10.5539/hes.v7n2p43.
Garrison, D. R.; Vaughan, N. D. (2007). Blended Learning in Higher Education. San Francisco : Jossey-Bass.
Guillén-Gámez, F. D.; Mayorga-Fernández; M. J., Bravo-Agapito, J. et al. (2020) Analysis of Teachers’ Pedagogical Digital Competence: Identification of Factors Predicting Their Acquisition. Technology, Knowledge and Learning. https://doi.org/10.1007/s10758-019-09432-7
Horn, M. B.; Staker, H.; Christensen, C. M. (2014). Blended: Using Disruptive Innovation to Improve Schools. USA : Jossey-Bass.
Jansone-Ratinika, N. et al. (2020) VPP Dzīve ar COVID-19: Novērtējums par koronavīrusa izraisītās krīzes pārvarēšanu Latvijā un priekšlikumi sabiedrības noturībai nākotnē. CoviDzīve, Nr. VPP-COVID- 2020/1-0013. 5. pielikums: Akadēmiskā personāla pedagoģiski digitālās kompetences pašizvērtējums un pilnveides piedāvājums. Pieejams: https://lzp.gov.lv/wp-content/uploads/2021/02/35_lidz_38_zinojumi_pielik_03_rez_37_38_c.pdf (05.08.2021.).
European Higher Education Area. Paris Communiqué. (2018). Ministerial conference in Paris. Pieejams: http://www.ehea.info/media.ehea.info/file/2018_Paris/77/1/EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf (06.08.2021)
Rome Ministerial Communiqué, 19 November 2020. Pieejams: http://ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_Communique.pdf (12.08.2021.)
Stein, J.; Graham, C. R. (2020). Essentials for Blended Learning: A Standards-Based Guide, 2nd ed. United Kingdom : Routledge.
Tsetsos, S.; Prentzas, J. (2021). A Survey of Recent Approaches Integrating Blogs in School Education. Khosrow-Pour, M. (ed.) Handbook of Research on Modern Educational Technologies, Applications, and Management. Pennsylvania : IGI Global, 229–245.