Erika Ādamsona dzejas gastronomiskā palete: gastropoētiskais aspekts
DOI:
https://doi.org/10.22364/adz.58.06Keywords:
gastropoētiskie tēli, gastropoētiskās tēmas, modernisma eksperiments, pretstati kā māksliniecisks paņēmiens, stilizācijaAbstract
Gastronomisko tēmu izvērsums dzejoļa apmērā raksturo dzejnieka radošo prieku un spēju vienotā ainā apvienot ēdiena daudzveidību, lai paustu savu dzīvi apliecinošo filozofiju
References
Ādamsons, E. (1932) Sudrabs ugunī. Rīga: [autora izdevums].
Ādamsons, E. (1937) Ģerboņi. Rīga: A. Gulbja apgāds.
Ādamsons, E. (1941) Saules pulkstenis. Rīga: Latvju Grāmata.
Ādamsons, E. (1967) Bars ļaužu reiz “Brīvības aptiekā” ienāk... Padomju Zeme (22.06.1967.), 73.
Berelis, G. (2011) Smalkās kaites, Eriks Ādamsons. Pieejams: https://www.letonika.lv/groups/default.aspx?title=LKK%20resurss/65 (28.05.2022.).
Bourdieu, P. (1979) La distinction: Critique sociale du jugement.
Coghlan, J. M. (2020) Introduction: The Literature of Food. Coghlan, J. M. (ed.) The Cambridge Companion to Literature and Food. Cambridge: Cambridge University Press, 1–14.
Čaklā, I. (2013) Vientuļnieks un dzeja. Čaklā, I. (2013) Kas dzīvo vārdos. Rīga: LFMI, 129–134.
Douglas, M. (1972) Deciphering a Meal. Daedalus (1972), 101, 1, 61–82.
Fjodorovs, F. (2006) Antons Austriņš: Осип Мандельштам. Ikviens mēs zvaigzni sevī nesam: Antons Austriņš – pazīstamais un nezināmais. Rīga: Pils, 37–86.
Humble, N. (2020) The Literature and Food: An Introduction from 1830 to Present. London: Bloomsbery Academic.
Kursīte, J. (1999) Neobaroks latviešu literatūrā. Kursīte, J. (1999) Mītiskais folklorā, literatūrā, mākslā. Rīga: Zinātne, 480–499.
Kursīte, J. (2010) Ēdiena un dzēriena simbolika A. Pumpura eposā “Lāčplēsis”. Cimdiņa, A.; Lāms, O. (red.) (2010) Lāčplēša ceļš pasaulē: Latviešu eposs un Eiropas eposa tradīcijas. Rīga: Zinātne, 164–177.
Kursīte, J. (2012) Virtuves vārdene. Rīga: Rundas.
Lévi-Strauss, C. (1964) The Raw and the Cooked. Plon.
Virza, E. (2008) Mūsu lirika. Virza, E. Raksti, 2. Rīga: Zinātne.