Kurš rada ziņas? Sabiedrisko attiecību un ziņu mediju dienaskārtība

Authors

  • Sergejs Kruks Rīgas Stradiņa universitāte
  • Guntars Veidemanis
  • Kristīne Rižņikova
  • Ligita Vaita

DOI:

https://doi.org/10.22364/adz.54.11

Keywords:

ziņas, ziņu aģentūra, ziņu portāli, televīzijas ziņas, LETA, dienaskārtība

Abstract

Plurālisma trūkums nacionālo ziņu izklāstā pamato kritisku vērtējumu: politiskā dienaskārtība kolonizē mediju dienaskārtību, žurnālistikas diskursu aizvieto sabiedrisko attiecību diskurss

Author Biographies

Sergejs Kruks, Rīgas Stradiņa universitāte

Sergejs Kruks ir Rīgas Stradiņa universitātes profesors, ieguvis doktora grādu informācijas un komunikācijas zinātnē Sorbonas Universitātē Parīzē. Docē semiotiku, diskursa analīzi un kvantitatīvās mediju satura analīzes metodes.

Guntars Veidemanis

Guntars Veidemanis ieguvis sociālo zinātņu bakalaura grādu Rīgas Stradiņa universitātē. Strādājis par LTV raidījuma 1 pret 1 redaktoru, kā arī darbojies Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrā Re:Baltica. Kopš 2015. gada strādā par Nacionālo ziņu nodaļas žurnālistu portālā Delfi.lv.

Kristīne Rižņikova

Kristīne Rižņikova 2017. gadā Rīgas Stradiņa universitātē ieguva sociālo zinātņu bakalaura grādu komunikācijas zinātnē. Studiju laikā iegūtās zināšanas praktizēja Neatkarīgajā Rīta Avīzē un izdevniecībā Žurnāls Santa. Pašlaik nodaļas vadītāja palīdze Rīgas pašvaldības iestādē.

Ligita Vaita

Ligita Vaita ieguvusi sociālo zinātņu maģistra grādu, studējot Rīgas Stradiņa universitātē programmā Komunikācija un mediju studijas. Strādājusi komunikācijas jomā pašvaldības iestādēs Jelgavā un Rīgas Tehniskajā universitātē, patlaban – LLU Starptautiskās sadarbības centra ārējo sakaru koordinatore.

References

Balčytienė, A.; Harro-Loit, H. (2009) Between Reality and Illusion: Re-Examining the Diversity of Media and Online Professional Journalism in the Baltic States. Journal of Baltic Studies 40 (4), 517–530.

Bennett, W. L. (2005) News: The Politics of Illusion. New York : Pearson Education.

Cobb, R. W.; Elder, C. D. (1983) Participation in American politics: The Dynamics of agenda-building. Boston : Allyn & Bacon.

Davies, N. (2009) Flat Earth News. London : Vintage Books.

Dearing, J. W.; Rogers, E. M. (1996) Agenda-setting. London : SAGE.

Dimants, A.; Russ-Mols, S. (2009) Žurnālistika: mācību un rokasgrāmata. Rīga : Biznesa augstskola Turība.

Johnston, J.; Forde, S. (2011) The Silent Partner: News Agencies and 21st Century News. International Journal of Communication, 5, 195–214.

Lim, J. (2016) Effects of social media users’ attitudes on their perceptions of the attributes of news agency content and their intentions to purchase digital subscription. New Media & Society 18 (8), 1403–1421.

Rožukalne, A.; Skulte, I. (2016) Latvijas mediju auditorija recesijas laikā. Kruks, S. (red.) Ekonomiskā krīze Latvijā: “veiksmes stāsta” pēcgarša. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 175–192.

Salovaara, I.; Juzefovics, J. (2012) Who Pays For Good Journalism? Journalism Studies, 13 (5), 763–774.

Vobič, I.; Milojević, A. (2013) “What We Do is Not Actually Journalism”: Role Negotiations in Online Departments of Two Newspapers in Slovenia and Serbia. Journalism, 15 (8), 1023–1040.

Downloads

Published

2018-11-09

How to Cite

Kruks, S., Veidemanis, G., Rižņikova, K., & Vaita, L. (2018). Kurš rada ziņas? Sabiedrisko attiecību un ziņu mediju dienaskārtība. Akadēmiskā Dzīve, 54, 85–95. https://doi.org/10.22364/adz.54.11