Atgriešanās garša: latviešu pēctrimdas teksti gastropoētiskā skatījumā
DOI:
https://doi.org/10.22364/adz.58.09Keywords:
dokumentālā proza un romāns, dzeja, ēdiens un kultūru atšķirības, pēctrimdas autori A. Nesaule, I. Vērzemnieks, J. Kronbergs, M. GūtmaneAbstract
Ēdiens ir ilgošanās, atmiņas un identitātes svarīgs elements trimdiniekam, ēdiens atspoguļo saikni ar dzimteni, un pēctrimdiniekam tas kļūst arī par cerību un ilgu spoguli
References
Bannasch, B.; Sarkowsky, K. (2020) Nachexil / Post-Exile. Berlin / Boston: Walter de Gruyter.
Bourdieu, P. (1985) Distinction: A Social Critique of the Judgment of Taste. London: Routledge and Kegan Paul.
Eglītis, A. (1992) Piecas dienas. Rīga: Karogs; Preses nams.
Gūtmane, M. (2012) Dzīve ir viens vella izgudrojums: Veronika Strēlerte manās atmiņās. Rīga: Neputns.
Hawkes, T. (2003) Structuralism and Semiotics. London and New York: Routledge.
Kronbergs, J. (2005) Peti-šu. Rīga: Neputns.
Kronbergs, J. (2021) Debesīs dievs bīda mēbeles. Rīga: Dienas Grāmata.
Kursīte, J. (2002) Dzejas vārdnīca. Rīga: Zinātne.
Lévi-Strauss, C. (1969) Mythologiques, I: The Raw and the Cooked. London: Jonathan Cape.
Lévi-Strauss, C. (1983) The Raw and the Cooked (Mythologiques). Chicago: University of Chicago Press.
Muižniece, L. (2020) Pēdas. Melita Rīgā. Rīga: Mansards.
Nesaule, A. (2018) Zudušie saulgrieži: Stāsts par trimdu un draudzību. Rīga: Laika grāmata.
Verzemnieks, I. (2018) Among the Living and Dead: a Tale of Exile and Homecoming. London: One.
Zeng, H. (2010) The Semiotics of Exile in Literature. London: Palgrave Macmillan.